26.zpráva
26. zpráva 16. 3. 2014
Celý tento týden děti pracovaly ve skupinkách. Ve všech předmětech plnily různé úkoly, kdy měli jednotliví žáci ve skupině různé funkce. Na společném řešení se museli vždy dohodnout.
Ve výtvarné výchově každá skupina vytvořila společný obraz na téma mláďata na jaře. Potom děti společně vymýšlely k obrázkům básničky. Děti mě mile překvapily, jak se jim to povedlo.
V ČJ jsme se zabývali novými vyjm. slovy po Z, určováním pádů a procvičováním psaní i, y. Již jsme tedy probrali všechna vyjmenovaná slova a budeme je neustále trénovat.
V dílně čtení jsme se tentokrát zabývali charakterem postav. V pátek jsme si opět užili další kapitolu o Machovi a Šebestové. Při všech hodinách čtení se věnujeme hlavně přesnému pochopení textu. Rozebíráme text tak, aby se děti učily vystihnout nejdůležitější myšlenky a dovedly je shrnout. Připomínám, že každý čtvrtek mají mít žáci svoji knihu ke čtení. Pokud ji nemají, je to problém a musejí potom zbytečně práci dělat doma. V Ma jsme probírali nové typy příkladů sčít. a odčít. do 1000. Jednotlivé typy probíráme podle učebnice a PS. Vždy se snažím do hodin zařadit i problémové a složitější příklady, kdy musejí děti logicky přemýšlet a samostatně si lámat hlavu. V geometrii jsme se ještě zabývali kružnicí a kruhem.
V prvouce jsme ukončili učivo o neživé přírodě a začali jsme přírodu živou.
V hodinách prvouky se hodně snažím s dětmi diskutovat, vytáhnout z nich, co už o probíraném učivu vědí a rozšířit jejich vědomosti o nové pojmy. Porozumět novým pojmům se učíme v každé hodině.
Někteří se v hodinách velmi snaží a přemýšlejí o daných tématech. Tuto snahu vždy ráda hodnotím jedničkou za práci. Bohužel, jak to bývá, někteří žáci nevnímají a pak je to znát na jejich výsledcích při tom, když mají sami pojmy vysvětlit v kontrolní práci.
Děti donesly domů dotazníky, které slouží k vytvoření mapy školy. P. ředitelka vám podala na přiloženém lístku podrobné info. Pokud vám je děti ještě nedaly, prosím, vyžádejte si je od nich a vyplněné je odevzdejte do uvedeného termínu.
Info pro tento týden 17. 3. - 21. 3.
ČJ - Budeme se intenzivně zabývat určováním pádů. Hlavně si budeme osvojovat dovednost, jak se správně pádovou otázkou ptát. Při urč. pádů se děti mohou na pádové otázky dívat. Budeme procvičovat pravopis a urč. sl. druhy.. Ke konci týdne si napíšeme diktát na str. 99 a během týdne různá doplňovací cvičení.
Ma - Budeme pokračovat v osvojování nových typů příkladů sčít. a odčít. do 1000 dle učebnice a PS. Tento týden se budeme více věnovat slovním úlohám. V pátek si napíšeme opak. z učiva o kružnici a kruhu - typy př. z uč. a PS.
Prvouka - nové učivo - Houby. Ve čtvrtek si zopakujeme na známku učivo o Slunci a planetách dle učebnice a PL.
Tuto neděli proběhla ve Staré škole akce VÍTÁNÍ JARA, kde byla výstava překrásných fotek pana uč. Vrtišky a kromě jiného zde vystoupila kapela žáků naší třídy se svými sólisty. Děti zahrály a zazpívaly 4 písničky. Moc se jim to povedlo. Potlesk byl veliký. Jsem moc ráda, že úsilí, které Aleš na nácvik s dětmi vynaložil ( 2 odpol. týdně od února) přineslo ovoce.
Návštěvníci si zde také mohli prohlédnout naše skupinové obrázky mláďat i s básničkami. Nástěnky si přeneseme brzy do třídy, kde si je budete moci ještě prohlédnout.