23. týden
23. týden 16. 2.
Ve čtvrtek jsme se vydali na koncert do Národního muzea. Tentokrát musím děti pochválit, Po cestě ve vlaku i při přesunech po Praze již vypadaly jako spořádaní žáčci. Na koncertě většina poslouchala hudbu pěkně pozorně i když si někteří u toho zuli boty. ( To mě tedy nenapadlo, předem dětem sdělit, že se nemají zouvat.) Děti viděly a hlavně slyšely, hrát pravé hudební těleso. Jednotlivá hud. díla dětem vysvětlovali Lupi a Šíma - skřítkové, které hráli herci.
Celé představení bylo z mého hlediska velice zdařilé s citem sestavené pro děti i s vtipem. Při diskusi s dětmi jsem však zjistila, že měly různé výhrady. No, děti jsou kritické, ale moc se mi líbilo, že mají své názory na věc. Děti z naší třídy mají v hudebním směru velkou výhodu, protože každou hudební výchovu je Aleš seznamuje s různými díly klasické i kvalitní populární hudby a učí je hudbě porozumět. Po skončení koncertu jsme měli 2hod času. Využili jsme je k prohlídce Václavského a Staroměstského náměstí. Schopný režisér typu M. Formana, by o naší cestě Prahou natočil veselý film. Zatímco já jsem se snažila děti upozorňovat na krásy Prahy, ony obdivovaly a snažily se prohánět holuby, nadšeně pozorovaly oživlé sochy na Starom. náměstí, které se snažily děti nalákat a získat nějaké peníze, a že jich tam bylo požehnaně, děti se neustále ptaly, kdy už si budou moci něco koupit. Ještěže je na Orloji kostlivec, ten zaujal všechny. Některé děti jsem trochu rozladila tím, že jsem jim nedovolila návštěvu restaurace naproti radnici. Prostě jsme si Prahu všichni užili.
Velmi děkuji všem rodičům, kteří podpořili své děti při plnění d. ú., který byl na pátek. Já jsem zadala pouze napsání popisu pracovního postupu při vaření jednoduchého jídla. Nejprve jsme si totiž povídali a všichni žáci měli s vařením nějaké zkušenosti, tak jsem si troufla zadat tento d. ú. Moc mě překvapilo a hrozně potěšilo, když děti v pátek přinesly krásné popisy a recepty s obrázky, někteří dokonce s fotkami a ochutnávkou. Pouze 1žákyně na úkol zapomněla. Převážná většina dětí jídlo opravdu doma uvařila (zcela dobrovolně). V pátek jsme měli krásnou hodinu ČJ, kdy jsme si četli recepty a postupy při vaření a ochutnávali jsme výborné ukázky.
V ČJ jsme již začali probírat vyjmenovaná slova po V, budeme v tom celý týden pokračovat a průběžně procvičovat psaní i, y po B, L, M, P, S. Do konce týdne by vyjm. sl. po V všichni měli umět zpaměti.
V Ma jsme psali opakovací pětiminutovky z probraného učiva. Někteří pozapomněli násobilku, je třeba stále ji procvičovat. V pětimin. budeme každý den pokračovat. Dokončíme učivo: měření času, římské číslice do dvanácti. Začneme číselný obor do tisíce.
V G jsme trénovali práci s kružítkem, někteří s ním stále zápolí, začneme se již učit o kružnici a kruhu.
V pátek jsme psali ohlášenou KP z prvouky na téma neživá příroda - voda, vzduch. Některým dětem dělá potíže používání přesných pojmů. Ve 3. třídě už je nutné se na hodiny připravovat, již se seznamujeme s novými poznatky, které je potřeba si zopakovat a procvičit. Někteří tento fakt podcenili a na KP se nepřipravili. Děti jsem předem upozornila, že mnohé vědomosti si musí zopakovat z PL v zelených deskách, v učebnici je nenajdou. Posílám vám práce k nahlédnutí. Děti, které mají horší známku než 2, dostanou prázdný PL domů a mohou si jej vypracovat doma ještě jednou na opravu. Doufám, že příště se připraví všichni.