20. týden - 26.1.2014
20. týden 26. 1. 2014
V minulém týdnu jsem si ještě ujasňovala, jakou známkou budu děti hodnotit z jednotlivých předmětů na vysvědčení. Hodnocení známkou je pro mne vždy velice obtížné. Musím být spravedlivá, ale nechci děti zarmoutit, proto mám velkou radost, že ještě v pololetí nemusím nikoho na vysvědčení z žádného předmětu hodnotit známkou 3.
Při známkování na vysvědčení vždy přihlížím : k aktivitě v hodinách během celého pololetí, k výsledkům v různých činnostech, které v hodinách probíhají, plnění úkolů, k připravenosti navyučovací hodiny a celkové snaze, samozřejmě i ke kontrolním pracem, ale hlavně za práci během celého pololetí. Proto, prosím, v žádném případě nepočítejte průměr známek, které jsou v ŽK. Všechny výsledky v podobě známek ani do ŽK nepíši. Pravidelně vám posílám k nahlédnutí, to co ve škole děláme nebo s vámi probírám ústně. Děti za vysvědčení, prosím, pochvalte. Hodně se snažily i když samozřejmě někdo dosáhl lepších a někdo horších výsledků. Mějte na paměti, že dvojka je pěkná známka a ve třetí třídě už je hodně těžkého učiva.
Příští týden bude kratší.
Ve středu 29. 1. jedeme vlakem do Modřan do kina na film CROODSOVI. Sraz ve třídě do 7:50, odtud půjdeme společně na vlak. Cena 120 Kč, stačí přinést až ve středu. Návrat na nádraží v 11:27h, děti odvedu na oběd. S sebou batůžek se svačinou a pitím, drobné kapesné.
Ve čtvrtek se budeme učit normálně první 2 hodiny, 3.hodinu zhodnotíme uplynulé pololetí a 4.hodinu dostanou děti výpis vysvědčení. Vyučování ve čtvrtek 30. 1. končí již v 11:30hod V pátek je volno.
Sběr pomerančové kůry a papíru je ukončen. Všem, kteří se jej účastnili moc děkuji. Výtěžek ze sběru papíru půjde opět na financování Keňánka, kterého naše škola podporuje.
V minulém týdnu jsme v ČJ procvičovali psaní i, y po B, L, M, P. Hodně jsme se věnovali významu vyjm. slov po P. Díky vyjm. slovům jsme se také podrobněji seznámili se spoustou živočichů a rostlin, o kterých jsme toho doposud moc nevěděli.. Děti mají stále u sebe bílé desky, do kterých si k vyjmenovaným slovům píšeme slova příbuzná (pokud někdo chybí, měl by si je po návratu od spolužáků doplnit.) Tyto desky s vyjm. a příb. slovy by měly dětem sloužit jako pomocník, mohou je kdykoliv používat i během diktátů a jiných prací. Poznáváme slovní druhy. Pod. jm., slovesa a příd. jm. by už děti měly poznávat bezpečně.
V Ma jsme kromě starého učiva probrali nově zaokrouhlování na desítky.
V prvouce nyní postupně probíráme neživou přírodu. Povídali jsme si o vodě a o koloběhu vody v přírodě. Tento týden u vody ještě zůstaneme. Vzhledem k tomu, že tento týden je co do vyučování krátký, nic nového nás nečeká.
Mám pro vás zpřesněné a snad již konečné informace o ŠvP. Na základě vašeho zájmu ( přihlásilo se 21dětí) byl pobyt ihned objednán. Agentura posunula termín o jeden den a lokalitu o několik km. Termín: 11. 5. - 18. 5. 2014, místo : Štědronín u Písku, cena: 3 150 Kč 1. zálohu 1 000 Kč - prosím, uhraďte do 28. února 2014, zbytek částky - do 25. dubna 2014 posílejte na účet školy 163034109/ 0600. Do zprávy pro příjemce uveďte jméno a příjmení žáka a Šv P.
Poslední dobou dosti často řeším s dětmi jejich bezpečný pohyb na internetu. Zjistila jsem, že ve svém věku velmi málo ví o různých nebezpečích, která tato činnost může obsahovat. Požádala jsem paní Sejkorovou o pár odborných vět k tomuto tématu , jelikož vím, že se ve svém povolání touto problematikou zabývá. Moc vás prosím, přečtěte si je, shlédněte i velmi podnětné materiály , na které p. Sejkorová odkazuje. Hlavně pohovořte a vše proberte se svými dětmi.
S pozdravem V. S.