19. týden 19. 1. 2013
19. týden 19. 1. 2013
Minulý týden jsem prověřovala ve všech předmětech, jak žáci zvládli učivo v prvním pololetí. Všechny kontrolní práce, různá prověřovací cvičení a diktáty jsem vám posílala průběžně k nahlédnutí domů (v modrých deskách, červených deskách a sešitu ČJ kontrolní), abyste měli přehled o znalostech vašich dětí. Celkově musím děti pochválit. Výsledky jsou pěkné. V českém jazyce ani v matematice žádné z dětí nedosáhlo z KP horších výsledků než stupně 3. Také v tomto týdnu budu znalosti probraného učiva prověřovat na známky.
V Ma se soustředím na perfektní znalost násobení a dělení. To jde některým dětem ještě stále pomaleji. V ČJ kromě probraného pravopisu prověřím poznávání a znalosti podstatných jmen, sloves a přídavných jmen. Samozřejmě průběžně v různých cvičeních zjišťuji, jak žáci chápou význam slov, vět a celých textů.
V ČJ budeme probírat v tomto týdnu vyjmenovaná a příbuzná slova po P, diktát na str.67
V Ma budeme pokračovat ve zdokonalování dovednosti sčítání a odčítání už všech typů příkladů. Probereme také nové slovní úlohy. V geometrii se budeme věnovat čtverci, obdélníku a trojúhelníku ve čtvercové síti, měření a rýsování úseček na milimetry. Prosím, opatřete dětem kružítko, příští týden jej již budeme potřebovat.
V prvouce dokončíme učivo o lidských výtvorech a vrhneme se na neživou přírodu. Opět připomínám, abyste dětem kontrolovali hlavy, vši se nás drží pořád. Pokud dětem vši zjistíte, umyjte je přípravkem na hubení vší a musíte vlasy vyčistit i od hnid, aplikaci přípravku opakovat a vlasy stále kontrolovat. Bylo by dobré, kdyby dívky měly culíky nebo copánky, aby jim vlasy nevlály kolem hlavy. Také, prosím, hlavně holčičky nabádejte k tomu, aby se vzájemně nečesaly, nepůjčovaly si čepice, čelenky, gumičky ... HLAVNĚ STÁLE PRAVIDELNĚ HLAVY KONTROLUJTE - vši se drží všech dětí i když si myjí hlavu třeba každý den. Od druhého pololetí chci jednou týdně s dětmi číst společnou knihu. Líbí se nám příběhy Macha a Šebestové. Opatřete, prosím, dětem knihu Mach a Šebestová - vydání 1989 nebo Mach a Šebestová ve škole 2003. V těchto dvou knihách jsou stejné příběhy, abychom je mohli číst společně. Tento týden se většina chlapců snažila být rychlejší, tak vám děkuji, že jste s nimi asi pohovořili, ovšem do sokolovny jsme se dostali pouze o 10min dříve než minulý týden. Máme ještě stále, co vylepšovat. Připomeňte také dětem přípravu na AJ. Obě paní uč. si stěžují, že děti zapomínají domácí úkoly. Zadání si mají psát do úkolníčku nebo rovnou zaznamenávat do PS.