18. týden 12. 1.
18. týden 12. 1.
První týden po vánočních prázdninách jsme zahájili tříkrálovou návštěvou kostela sv. Jiří. Děti si kostelík prohlédly a ještě si zazpívaly koledy, na varhany jim k tomu zahrál pan Limpouch. Celý týden jsme pracovali ve skupinách. Bylo prima, když většina děvčat ale bohužel minimum chlapců ihned reagovala na zadané úkoly a ve spolupráci je plnila. Pro mnohé chlapce je stále problém udělat hned to, co se jim řekne. Často musíme na někoho čekat než si připraví pomůcky, než si vyndá nebo vůbec najde sešit, učebnici, psací potřeby, domácí úkol... Například pokud řeknu, aby si všichni založili pracovní list do modrých desek a odevzdali je, trvá to i 10minut. Většina chlapců zůstane koukat nebo se opakovaně ptá, co má dělat. Pokud se přesunujeme mimo třídu, chlapci místo řazení začnou diskutovat a ukazovat si hračky. Dojdeme do šatny a 2 i více zjistí, že nemají klíčky od skříňky, nemohou je najít, po dlouhém hledání chceme odejít a někteří nemají čepici nebo nechají tašku před skříňkou. Přesuneme se před školu a já při počítání zjistím, že si někdo zapomněl věci do tělocvičny a zase čekáme. Samozřejmě, že celou dobu mezi dětmi chodím a průběžně vše připomínám. Tento přístup nás však v počtu 28 žáků velice zdržuje. Učiva máme hodně a zdržení musíme potom dohánět o přestávkách. Je mi docela líto těch, kteří musí tak často na někoho čekat. Nechci děti trestat a být na ně nepříjemná, po dobrém to však bohužel zatím nefunguje. Tento týden jsme do tělocvičny dorazili o 45min později.
PROSÍM TEDY RODIČE VŠECH CHLAPCŮ, ABY S NIMI O TOMTO PROBLÉMU POHOVOŘILI. (koho se to netýká, tomu to napíšu do notýsku)
Prosím, pravidelně dětem kontrolujte hlavu, stále se v celé škole objevují vši. Pokud jedete s dětmi na hory, prosím, nevzkazujte to po dětech. Musím to mít napsané od vás, rodičů. Pište s předstihem, abych mohla připravit učivo na doplnění.
ČJ - Připravené diktáty dopadají tradičně ve většině výborně. Sešit posílám domů. Opravu je nutné provádět se zdůvodněním. Kromě diktátu na str.61 budeme psát tento týden různá cvičení na doplňování i, y nebo vhodných slov do vět. Tento týden se také budeme kromě pravopisu opět věnovat slovním druhům a souvětím. Při čtení se hodně věnujeme pochopení textu, ale stále také plynulosti. I když děti nemají d.ú. ze čtení, připomínejte jim, prosím, aby často i doma nahlas četly.
M - Probírali jsme příklady typu 67 - 34, 32 + 65. Tento týden přidáme příklady typu 67 - 38, 35 + 57. Sčítání jde dětem dobře, odčítání je pro ně těžší. Při odčítání je nejlepší používat postup: 67 - 34,od čísla 67 odečteme nejprve desítky 67 - 30 a potom jednotky 37 - 4. Tento způsob funguje na všechny typy příkladů. Budeme psát na známky typy příkladů, které jsou na PL, které mají děti v modrých deskách i slovní úlohy. Také v pátek bude KP z geometrie z učiva, které je v učebnici na stranách 109, 111, 113, 114, 115, 117, 118 k zopakování.
Prvouka - Probíráme přírodu živou, neživou a lidské výtvory. Budeme se zabývat tím, z čeho vznikly různé výrobky, z jakých přírodnin. Učivo mají děti na PL v zelených deskách, které nosí u sebe. Děti ze skupiny AJ, kterou učí p. uč. Pézlová, najdou informace o učivu a d. ú. na e- stránkách naší třídy.
Velmi vám děkuji za spolupráci.