13. týden
13. týden 24. 11. 2013
-
Minulý týden broběhly pohovorové hodiny. Během tohoto týdne jsem již mluvila se všemi rodiči kromě třech, se kterými jsem se dohodla na jiných termínech. Podrobně jsem vám tedy řekla, jak to s vašimi ratolestmi v prvním čtvrtletí vypadá.
-
ČJ - Probrali jsme všechna vyjmenovaná slova po B. Procvičovali jsme psaní i, y po B v mnoha různých slovech. V této fázi procvičování je velmi důležité, aby děti psaní i, y neustále zdůvodňovaly. Je dobré , aby děti měly pří psaní před sebou kartičku s vyjmenovanými slovy nebo bílé desky, kde mají obrázky s vyjmenovanými slovy a nejčastěji používanými slovy příbuznými. Psali jsme diktát. Pokud žák chybuje v psaní i, y nebo v něčem jiném, co se dá zdůvodnit, je třeba chybu opravit a toto zdůvodnění napsat. Děti mají diktátový sešit u sebe. Tento týden nebudeme psát diktát, ale různá doplňovací cvičení. Současně jsme minulý týden opakovali slova mnohovýznamová, slova opačného a podobného významu. Nyní se začneme seznamovat s vyjmenovanými slovy po L. Od tohoto týdne budeme mít vždy pravidelně každý čtvrtek " dílnu čtení". Je tedy nutné, aby děti v tento den měly vždy svoji rozečtenou knihu. Budeme s ní pracovat.
-
Ma -Procvičovali jsme hlavně všechny probrané násobilky a dělení. Hodně nás potrápily příklady s předností násobení a dělení před sčítáním a odčítáním. Typ z PS na straně 26 ze cv. 7 . Z těchto příkladů budeme tento týden každý den psát pětiminutovku. Samozřejmě stále pracujeme na zdokonalení a zrychlení nás. a děl. Tento týden nás čekají poslední příklady násobilky 8 a 9. V geometrii jsme rýsovali úsečky dané délky. Geometrii máme vždy v pátek. Děti musí mít pravítko a 2 ořezané tužky. Učivo z G najdete na zadních stránkách PS i učebnice matematiky. Nyní nás čekají polopřímky a jednotky délky.
-
Prv - Zabývali jsme se učivem o výskytu vody v přírodě. Pojmy : vodní tok, nádrž , přehrada, hráz , regulace vody jsme si museli hodně vysvětlovat a ukazovat obrázky, aby děti pojmy pochopily. Pracovat s odborným textem dělá některým dětem ještě dost problém. Mnohdy spoléhají na něčí radu a raději sedí, lamentují a čekají, že to někdo za ně udělá. Dá mi hodně práce, je přimět k aktivní účasti na řešení problému. Místo pasivního čekání je nutné vyhledávat v textu, v pracovních listech atd.