12.týden
12. týden 17.11. 2013
Minulý týden pro nás byl ve znamení kontrolních prací. Jak jsem vám psala minulou
neděli, že potřebuji prověřit konkrétní znalosti jedn
otlivců. Někteří dopadli báječně
a mají pěkné známky ze všeho, co jsem prověřovala.
ČJ- Děti psaly diktát, doplňovály párové souhlásky a i, y po měkkých a tvrdých
souhláskách, samostatně pracovaly s textem. Zatím jsem neznámkovala nové učivo -
vyjmenovaná slova. Celkově dopadly diktáty výrazně lépe než doplňování.
Děti mě moc potěšily SP s textem. Prokázaly, že pěkně rozumí tomu, co čtou.
Horší to asi bude nyní, až budu známkovat psaní i, y po obojetných souhláskách.
Problém některým dělá, poznat slovo příbuzné. Vyjmenovat vyjmenovaná slova, to
zvládnou všichni. Slova být - bít, nabýt - nabít ...... to jsou také pěkné lahůdky.
Děti se musejí neustále zamýšlet nad obsahem vět. Důležité je neustále psaní y, i
zdůvodňovat. Usilovně na tomto učivu pracujeme.
Děti mají stále u sebe bílé desky - Pomocník- ,který by měly při psaní používat.
Píší si tam slova příbuzná k vyjmenovaným a postupně si budou psát i jiná probl. slova,
která jim budou dělat potíže.
Individuální výsledky vašich dětí vám sdělím na pohovorových hodinách.
Jednotlivé kontrolní práce, všechny sešity a desky jsem vám poslala domů k nahlédnutí.
Ma - Při kontrole dovednosti násobení a dělení, sčítání a odčítání se projevilo, že některé děti chybují v násobení a dělení. Podcenily mechanické počítání. Je nutné aby děti více procvičovaly rychlé dělení a násobení. Do Vánoc musíme bezpečně zvládat veškeré
příklady dělení a násobení násobilky 1- 10. Celkově jsem však měla velkou radost, protože
18 dětí ze třídy mělo z obou KP - závorek známku 1 nebo 2 .
Geometrii také nakonec téměř všichni natrénovali.
Potěšilo mě také , jak se děti vypořádaly se slovními úlohami. 15 dětí mělo jedničku .
Hodně jich stihlo ještě příklady navíc. 8 dětí mělo dvojku. 2 děti chyběly. Pouze 3 děti
měly trojku. Nikdo neměl 4 nebo 5. Náročnost práce odpovídala požadavkům.
Také desky a sešity z Ma jsem poslala k nahlédnutí.
Prv - Podle pracovních listů, které máme v zelených deskách jsem sestavila jednoduchou
kontrolní práci. Je první tohoto druhu, tak si děti musejí zvyknout, že už probíráme
v prvouce nové pojmy a je zapotřebí se na hodiny připravovat nebo dávat v hodinách velký pozor . Myslím, že většina dětí si vše zapamatovala z vyučovacích hodin. V prvouce se také
učíme pracovat s odborným textem a dělat si záznamy do PL, což je důležité. Z PL by si
pak doma děti měly látku znovu zopakovat.
V pátek 15. 11. děti dostaly domů PL, který jsme začali dělat ve škole. Doma jej mají
dokončit, minulou hodinu prvouky jsme učivo probírali ve skupinkách. ( Využití
krajiny člověkem.) I za tento PL mohou děti získat pěknou známku.
Každý žák a žákyně má možnost získávat jedničky za aktivitu v hodinách.
Zvláště v prvouce se to hodí, zde máme málo známek.
Podrobnější informace o vašem dítku vám sdělím na pohovorových hodinách. Těším se na vás . V. S.
.